دانلود(تحقیق درباره تاریخچه صنعت لاستیک)

توضیحات : فایل تحقیق درباره تاریخچه صنعت لاستیك در قالب word تعداد صفحات 117 قابل ویرایش. بخشی از متن : تاریخچه صنعت لاستیك: تولیدات از انواع كائوچوهای طبیعی و مصنوعی تشكیل می شود كه بخش عمده كائوچوی طبیعی از درختزارهای هوا و برازیلنس ( Hevea Nrasiliتحقیق تاریخچه صنعت لاستیک,تحقیق در مورد تاریخچه صنعت لاستیک,دانلود تحقیق تاریخچه صنعت لاستیک,پروژه تاریخچه صنعت لاستیک,در مورد تاریخچه صنعت لاستیک,بررسی تاریخچه صنعت لاستیک,تحقیق تاریخچه صنعت لاستیک,مقاله تاریخچه صنعت لاستیک,پیرامون تاریخچه صنعت لاستیک|40277054|ace35009761|اِی سی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق درباره تاریخچه صنعت لاستیک هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

توضیحات :

فایل تحقیق درباره تاریخچه صنعت لاستیك در قالب word تعداد صفحات 117 قابل ویرایش.

بخشی از متن :

تاریخچه صنعت لاستیك:

تولیدات از انواع كائوچوهای طبیعی و مصنوعی تشكیل می شود كه بخش عمده كائوچوی طبیعی از درختزارهای هوا و برازیلنس ( Hevea Nrasiliensis) بدست می آید، لیكن كائوچو را می توان از مرتب به 50 نوع درخت،‌بوته یا انواع دیگر رسنتی ها از جمله گیاه قاصدك تهیه نمود كه شیرابه آن همان لاتكس لاستیك می باشد.

بهرحال بخش عمده درختانی كه لاتكس تراواش می كنند در مناطق استوایی یا نیمه استوایی واقع هستند. نمونه هایی از لاستیك در نهشتهای معادن زغال سنگ قهوه ای ( لیگنت) آلمانی مربوط به دوره ائوسن كشف شده كه قدمت آنها به 55 میلیون سال پیش می رسد. هنگامی كه این نمونه ها در سال 1924 كشف گردیدند، نه تنها به خاطر عتیقه بود نشان جلب نظر كردند بلكه به این خاطر كه بعد از استخراج با استن، این نمونه ها حاوی 2% گوگرد تركیب شده بودند، گوگردی كه بوسیله آمیندهكاران ( Compouters) ما قبل تاریخ به آنها اضافه نشده، بلكه از طریق مواد مجاور آنها، در نمونه های لاستیكی نفوذ كرده بود.جالب تر این كه این نمونه ها هنوز میزان قابل توجهی از كشسانی (Elasticity ) خود را حفظ كرده بودند.

قبل از این كنشها در سال 1781 سنگواره ها یا فسیل هایی از لاستیك كه عمر آنها را نمی توان معین ساخت در معادن كاستلتون (Castelten) واقع در بی شایر انگلیس كشف گردید. این مواد كه به صورت قیر طبیعی سیاه رنگ و قابل تراكم و حتی الاستیكی كه تا حدی به جرم كهنه شباهت دارند معرفی شده اند، مورد آزمایش شیمیایی واقع گردیده و لاستیكی بودن آنها واقعاً مورد تایید قرار گرفته است.

صنعت لاستیك در ایران

صنعت تایر سازی:‌

آغاز فعالیت تایر در ایران به حدود 30 سال پیش باز می گردد، یعنی هنگامی كه اولین كارخانه تابلوسازی كشور با نام بی . اف. گورتج ایران تاسیس گردید ( سال 1337).

از آن زمان به بعد، هشت كارخانه دیگر در این صنعت دایر شده كه جمعاً تعداد كارخانه های فعال این بخش را به نه شركت رسانده است.

شركت تولیدی كیان تایر:

این شركت تحت نام بی . اف گوردنچ ایران در سال 1341 با مشاركت بی . اف گوردیچ آمریكا، برای تولید انواع تایر و تیوپ سواری، وانتی ، باری وكشاورزی و با ظرفیت اسمی 8000 تن در سال و 600 نفر پرسنل آغاز به كار كرد.

با طرح توسعه این شركت در سال 1348، ظرفیت اسمی آن به 14000 تن در سال رسید. در سال 1354 سهام سرمایه گذار خارجی به صاحبان سهام ایرانی فروخته شد و این شركت با تغییر نام به شركت تولیدی كیان تایر فعالیت خود را از سر گرفت.

شركت كیان تایر طی برنامه ای در چند سال اخیر، اقدام به نوسازی ماشینها و توسعه ظرفیت تولیدی خود كرده و به طوری كه هم اكنون ظرفیت اسمی آن به 28000 تن در سال افزایش یافته است.

ظرفیت تفكیكی این شركت برای تایرهای سواری، وانتی، باری و كشاورزی به ترتیب 15 درصد، 20 درصد، 50 درصد و 15 درصد می‌باشد.این كارخانه در جنوب غربی تهران، در كلیومتر 10 جاده ساوه واقع است و تعداد پرسنل آن حدود 2000 نفر می باشد. این شركت هم اكنون با ظرفیت اعلام شده می تواند 5/17 درصد از نیاز كل كشور را تامین نماید.

شركت كیان تایر به دنبال سیاستهای اقتصادی دولت در زمینه خصوصی سازی، در سال 1373 از طریق سازمان بورس اوراق بهادار به بخش خصوصی واگذار شد.

و...


مطالب دیگر:
20- تحلیل پایداری و طراحی پوشش اولیه و نهایی تونل راه آهن سریع السیر قم - اصفهان21-طراحی مجدد سیستم نگهداری و تحلیل پایداری ناحیه یك تونل نقره كمر به روش عددی تفاضل محدود نرم افزار FLAC3D22-مدلسازی عددی پایداری تونل در توده سنگ ضعیف در برابر انفجارهای سطحی با استفاده از روش عددی اجزا مجزا23- تعیین پارامترهای ژئوتكنیكی خاك تونل متروی خط 2 كرج با استفاده از آنالیز برگشتی24- بررسی نقص مدلسازی عددی با استفاده از مدلموهر - كولمب در برآورد نشست ناشی از حفر تونلها درعمقهای مختلف25- مدلسازی دو بعدی پدیده مچاله شوندگی در تونلها مطالعه موردی تونل انتقال آب DZ26- تحلیل دو بعدی پایداری تونل های غیردایروی مسلح به سنگ دوزهای تزریقی با استفاده از روش اجزای محدود27-تعیین میزان تاثیر پارامترهای ژئومكانیكی توده سنگ برروی جابجایی های ناشی از حفاری تونل ها28- بررسی امكان وقوع شرایط زمینهای خاص در تونلهای انحراف سد بختیاری29-چگونگی انتخاب ماشین حفاری براساس مشخصات ژئوتكنیكی مسیر درتونلهای شهری مطالعه موردی خط 7 متروی تهران30- تعیین فشار سینه كار درحفاری تونلها با EPBS با استفاده از روش عددی مطالعه موردی متروی خط 7 تهرانبررسی سازه سنتی بادگیرفایل اتوکد مسکونی سه طبقه (درس طراحی فنی)32-روشی تحلیلی برای پیش بینی تغییر شكل نقاط اطراف تونل با توجه به فاصله از سینه كار حفاری در شرایط تنشهای اولیه غیرهیدرواستاتیك33-طراحی و ساخت مغار پمپاژ تونل انتقال آب گلاب - تحلیل پایداری و انتخاب سیستم نگهداری34- تاثیر شرایط زهكشی برتوزیع فشار آب حفره ای و تنشهای پوشش در تونلهای زیر سطح آب زیرزمینی35- ارزیابی نواحی مچاله شونده بحرانی و تخمین بار وارده بر سیستم نگهداری در تونل انتقال آب DZ كرمانشاه با استفاده از مدلسازی عددی سه بعدی36- طراحی بهینه ی سیستم های پایدارسازی تونل با استفاده از الگوریتم ژنتیك37- تحلیل پوشش نهایی سازه های زیرزمینی در مقابل بارهای ناشی از زلزله مطالعه موردی تیپ یك لاینینگ تونلهای دوقلوی شبلی39- بررسی سه بعدی تاثیر هندسه تونل د رمحاسبه گام پیشروی مجاز درتونلهای نعل اسبی40- بررسی رفتار تابعیت زمان توده سنگ توف در سازند كرج با استفاده از دادههای ابزار دقیق تونل اكتشافی تونل تالون با مدلسازی عددی41- ارزیابی تاثیر هندسه و وزن ساختمان برنشست سطح زمین ناشی از تونلسازی مرحله ای با استفاده از روش عددی اجزاء محدود - مطالعه موردی پروژه تونل نیایش42- بررسی تاثیر حفاری تونل خط هفت متر تهران برسیستم نگهداری ایستگاه خط یك در یك تقاطع غیرهمسطح با استفاده ازمدلسازی عددی43-طراحی سیستم تهویه تونل دو طبقه ادامه بزرگراه صیاد شیرازی در دوره بهره برداری44- راهكارهای بهبود سیستم تهویه تونل قمرود در كیلومتر 17 به منظور تامین و انتقال هوای موردنیازبه سینه كار