دانلود(ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت (فصل دوم پایان نامه))

دانلود در 225 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کاادبیات نظری دانشگاه و صنعت,پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت,فصل دوم پایان نامه دانشگاه و صنعت,مبانی نظری دانشگاه و صنعت,چارچوب نظری دانشگاه و صنعت,پیشینه پژوهش دانشگاه و صنعت|32018697|ace35009761|اِی سی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانشگاه و صنعت (فصل دوم پایان نامه) هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .دانلود
در 225 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:


2 تأثیر ارتباطات بین المللی و توسعه علمی در تقویت تعامل دانشگاهها و صنایع

همزمان با ظهور پدیده جهانی شدن1، همکاريهاي بینالمللی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به عنوان نهادهایی براي حذف فاصله بین دانش و فناوري و نیز تقویت مبادلات علمی، آموزشی و فرهنگی میان ملل و فرهنگها از جایگاه مطلوبی برخوردارند (شرقی، .(186 :1383

علم و فناوري و فعالیتهاي مربوط به آن، بویژه در عصر حاضر بیش از هر فعالیت دیگري، خصلتی جهانی و بینالمللی پیدا کرده است، لذا ضرورت برقراري ارتباطی فعال و پویا در تمام

عرصههاي علمی، با مجامع و محافل علمی بینالمللی، بیش از پیش احساس میشود
.(187


10-3-2 آموزش از راه دور2 و نقش آن در ارائه خدمات به صنایع

ابتداییترین علت پیدایش آموزش از راه دور را میتوان در ناتوانی نظام آموزش سنتی براي پاسخگویی به تقاضاي کثیر داوطلبان ورود به این نظام جست و جو کرد اما باید به عوامل مهم دیگري نیز در شکل گیري و قوت بخشیدن به نظام آموزش از راه دور توجه داشت. این عوامل به اختصار عبارتند از: اشتغال- سکونت در مناطق دور افتاده- تأهل و معلولیتهاي جسمی داوطلبان ورود به نظام آموزشی. عامل مهم دیگري که باید بدان توجه شود. نیاز روز افزون به روزآمد کردن اطلاعات و مهارتها و تخصصهاي مورد نیاز مشاغل گوناگون است (کاظمی، .(21 :1383

نیاز صنایع به اطلاعات و مهارت هاي تخصصی با کمترین زمان باعث گردیده تا اقبال آموزش از راه دور بیشتر از گذشته شود و داراي اهمیت بیشتري گردد.

11-3-2 ظهور صنایع دانش و اقتصاد دانش3

دانش همواره نیروي محرکه نیاز، و نیاز و دانش نیروي محرکه فعالیتهاي اقتصادي بوده و هستند. نظام بنیادي فعالیت اقتصادي همواره در طول تاریخ وجود داشته است، اما با گذر زمان تغییر ماهیت داده و مراحل مختلف توسعه را که با عناوین اقتصاد ابتدایی، کشاورزي، صنعتی و اقتصاد دانش نامیده میشود، به وجود آورده است.


قسمتی از پیشینه تحقیق:


کولیواس(2007) 1 در مطالعه خود، تحت عنوان »از معانی واگرا تا عملکرد مشترك: فرآیند نهادي شدن و تجاريسازي تحقیق دانشگاهی«، با تمرکز بر سه سطح از سازمان : »اداره صدور مجوز فناوري2«و دپارتمان علوم پایه و آزمایشگاه تحقیقاتی، دانشگاه استانفورد، به تحلیل فرآیند شکل گیري فعالیتهاي تجاري دانشگاه، توجه نموده و ضمن بررسی فرآیند شکل گیري تجاري سازي، پیامدها و اثرات آن را بر آموزش و تحقیق دانشگاهی مورد بررسی قرار داده است.

نمونههاي این مطالعه را 15 نفر از دانشمندان محقق، 10 نفر از دانشجویان و فارغالتحصیلان مقطع دکتري و 10 نفر از مدیران تشکیل دادهاند که با روش نمونهگیري تصادفی انتخاب شده و با استفاده از روش تحقیق کیفی مصاحبه و مفاهیم اصلی موضوع شکل گیري فعالیتهاي تجاري، استخراج شده است.

محقق با تأکید بر ابعادي چون نحوه ورود به آزمایشگاههاي تحقیقاتی، برنامه هر محقق براي تولیدات علمی خویش و برنامه ارتباط پژوهشگران با شرکاء صنعتی و دیدگاههاي آنان در رابطه با تأثیر تجاري شدن بر تحقیق و آموزش، به موارد اصلی مطالعه خود می پردازد. بخشی از نتایج این تحقیق نشان می دهد که : فعالیتهاي تجاري تحقیق، در گام نخست به محققین دانشگاهی با درجه بالاي علمی پیشنهاد میگردد. حمایت، پذیرش و تشویق به تداوم آن منجر میگردد و سپس در یک فرآیند تقلیدي، گسترش این فرآیند به سایر آزمایشگاههاي تحقیقاتی و توسط محققینی با درجه علمی پایینتر صورت میپذیرد. در این زمان روشهاي سازمانی جدید، در حمایت و پایداري از دانش تجاري شده صورت میپذیرد و این مرحلهایست که ارزش جدیدي به نام »کارآفرینی دانشگاهی« یا علم کارآفرین به منصه ظهور رسیده است. این ارزش پیرامون سیاستهاي انتقال فناوري، رخ نشان داده و در شکل کلی آموزش و تحقیق دانشگاهی خود را نشان می دهد .(Colyvas, 2007)


دومینو3 و همکاران (2006) نیز در مطالعهاي تحت عنوان »نگرانیهاي شکل گرفته پیرامون رویکرد بازار محوري در آموزش عالی«، عواملی مهمی که دانشجویان را براي انتخاب یک دانشکده تحت تأثیر قرار میدهد، را مورد بررسی قرار داده است. یک موضوع مهم در موسسات آموزش عالی که بر اساس نگرش بازارگرایی عمل میکنند این است که چه عواملی در انتخاب یک دانشکده از جانب دانشجویان تأثیر خواهد داشت؟ واضح است که عوامل متعددي در این فرآیند دست دارند که برخی از آنها بنیان اقتصادي داشته و برخی نیز غیراقتصادي هستند. هیأت علمی، شهریه، اعانه ها، خوابگاه و بورسیه عوامل اقتصادي و سایر موارد چون موقعیت جغرافیایی و برنامههاي ورزشی از عوامل غیراقتصادي به شمار میروند. در این پژوهش نقش عوامل اقتصادي در گزینش دانشکده قويتر بوده و از جمله عوامل مهم در فاصلهگیري دانشجویان از این مکانهاي علمی به شمار میرود. محققین در نهایت چنین عنوان می دارند که امید است که این مطالعه با رویکرد جامعی که به عوامل تأثیرگذار مهم در انتخاب دانشجویان از محیط علمی خود دارد، راهنمایی باشد براي برنامهریزي در حوزه آموزش دانشگاهی و دسترسی به خدمات و منابع آموزشی باشد.


مارینژ(2005) 1 در مطالعه خود با عنوان بررسی بحرانها در جریان فعالیتهاي بازاریابی آموزش عالی؛ ضمن معرفی مدل CORD مینویسد: آموزش عالی در جریان فعالیتهاي بازاریابی خود با سه بحران مواجه خواهد شد :

-1 شکلگیري مقاومتهاي جدي جامعه دانشگاهی در برابر ایدههاي بازار در دانشگاههاي اغلب نقاط جهان

-2 شکست آموزش عالی در جدا شدن ساختار جدید تجاري خود از ساختار اولیه و هویت شناخته شده خود، که به تدریج به عدم مشروعیت بازارگرایی در این نهاد ختم خواهد شد.

-3 شکست آموزش عالی در تلفیق فلسفه شناختی دانشگاهی و بازارگرایی و در نتیجه نهادي کردن آن، چرا که این مفهوم تنها یک تفکر برگرفته شده از بخش بازرگانی است.

این پژوهش ابتدا به بررسی ضرورتهاي فعالیتهاي تجاري در دانشگاهها پرداخته و سپس با معرفی سه مانع که حاصل مرور بر مطالعات انجام شده در نقاط مختلفی از دنیا بوده است در پایان با ارائه یک مدل بازاریابی، مبتنی بر برنامه درسی، زیربنایی براي آینده بازاریابی در آموزش عالی تشکیل می دهد. مدل CORD در این مطالعه، تلاشی است براي نمایان ساختن مشکلاتی که بازاریابی در آموزش عالی براي این نهاد به ارمغان خواهد آورد و راهکارهایی که براي مقابله با این مشکلات باید در نظر گرفته شوند .(Maringe, 2005)


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :
2 قسمت اول : پیشینه تحقیق در جهان 13
1-1-2 تاریخچه ارتباط دانشگاه با صنعت و تجاري سازي نتایج تحقیقات صنایع در خارج از ایران
(پیشینه موضوعی) . 13
2-1-2 پیشینه مطالعاتی تحقیق در جهان 16

مطالب دیگر:
📝نرم افزار دفترچه یادداشت همراه📝دانلود پیک نوروزی پیش دبستانی سال 1397📝سکه رایگان بازی کوییز آف کینگز Quiz Of Kings📝نرم افزار انتقال اعضا گروه به گروهی دیگر در تلگرام + ارسال پیام تبلیغاتی همراه با آموزش ویدویی📝طرح توجیهی کارآفرینی پرورش قارچ📝طرح توجیهی پروژه مالی کارخانه توليد نقل📝پاورپوینت آمار📝تحقیق کلاسی در خصوص الکترونیک مولکولی📝پاورپوینت اهمیت و نقش دستمزد📝کارآفرینی مراحل تولید قند کارخانه چناران📝کارآفرینی واحد توليدي آرد ستاره📝پاورپوینت درباره کشور هلند و نظام تحصیلی آموزشی همراه با تصاویر📝طرح توجیهی وضعيت فروش در فروشگاه تايپ و لوازم التحرير📝تحقیق با موضوع گردشگری📝پاورپوینت نقش خانواده در ازدواج📝پاورپوینت سایر نهاد های مالی فعال در بازار سرمایه ایران📝پاور پوینت وب کاوی ( web mining )📝پاورپوینت تدریس درس جنگل برای کیست؟📝پاورپوینت (اسلاید) اصول تربیتی کانت📝پاورپوینت تاریخ آموزش پرورش درآیین یهود📝فایل word سناریو پروژه مهندسی نرم افزار 20 صفحه همرا با نمودار و تصاویر📝پاورپوینت درباره آموزش حیوانات اهلی و وحشی📝پاورپوینت بهینه سازی موتور جست وجو 15 اسلاید (SEO)📝پاورپوینت ترک اعتیاد📝پاورپوینت جراحی سوختگی 39 اسلاید